Konkreta fördelar med marketing automation

78 % av marknadsförare anser att marketing automation har betytt större vinster för deras företag.

80 % av företag som använder sig av marketing automation har fått fler leads.

77 % av företag som har marketing automation i sitt bruk rapporterar om en högre konverteringsgrad.

/media/international-pictures/se/landing-pages/lianacem-landningssida/lianacem-ska-cc-88rm-517x10000.png

Varför ska man använda sig av marketing automation?

Nästan alla företag idag samlar in data från sina kunder men det kan kännas svårt att översätta denna information till konkreta aktioner. Genom att integrera din kunddata med ett professionellt system för marketing automation kan du engagera och vårda dina leads på bästa möjliga sätt och även driva försäljning på webben med mindre effort.

  • Marketing automation hjälper dig att kontakta rätt mottagare, i rätt tid och med rätt content.
  • Förbättra kundupplevelsen och kommunikationen mot kunder genom att reagera snabbt på deras behov var och när som helst. Med hjälp av marketing automation blir detta möjligt.
  • Marketing automation hjälper dig att lära dig mer om dina kunder och utveckla din marknadsföring.
  • Säljcykeln förkortas och marketing automation skapar mervärde vid alla steg under köpprocessen.
  • Marketing automation sparar resurser och minimerar manuellt arbete.

/media/tuotekuvat/cem-screenshot2.jpg

Automatiserad kommunikation mot individer

Segmentering är inget nytt fenomen för företag som använder sig av e-postmarknadsföring. I takt med att antalet olika kundsegment ökar blir det dock svårare för företag att hantera helheten och segmentera sina mottagare effektivt. Med hjälp av marketing automation kan man enkelt anpassa sin digitala kommunikation på individnivå i stället för att rikta sin marknadsföring mot olika mottagarsegment.

  • Verktyg för marketing automation spårar kundbeteende i olika digitala kanaler och skapar användarprofiler baserat på denna information.
  • Triggerbaserade meddelanden möjliggör intressant kommunikation mot rätta mottagare i rätt tid. Användaren får själv bestämma vilket trigger som kommer att starta ett automatiskt flöde av meddelanden mot kunden: t.ex. när man inleder ett online-köp eller laddar ner ett whitepaper.
/media/tuotekuvat/cem-screenshot.jpg

LianaCEM™ - för att du ska få maximal effekt från din marknadsföring

LianaCEM™ är ett agilt verktyg för marketing automation som kombinerar kundinformation från olika digitala kanaler för att du som användare ska bättre kunna rikta och personalisera din kommunikation mot viktiga mottagarprofiler. Genom att sätta upp meddelandekedjor som aktiveras av en viss händelse eller tidspunkt kan du ge mottagaren intressant och aktuell information.

  • LianaCEM™ vet exakt när man ska skicka det första meddelandet i kedjan för att ha en positiv inverkan på kundresan.
  • Att skapa nya och redigera befintliga drip-kampanjer är enkelt med vårt användarvänliga verktyg för marketing automation.
  • Med hjälp av LianaCEM™ kan man skapa kraftfulla drip-kampanjer för att stegvis leda kunden mot ett visst mål, t.ex. köp i webbutiken.

Boka din kostnadsfria demo här

Tero Lintunen

Vi började med välkomst- och aktiveringsmeddelanden som hjälpte oss att utveckla gränssnitten och vår användning av sociala medier samt effektivisera hantering av leads. En av de viktigaste kriterierna till val av verktyg för oss var dess lätthanterlighet och agilitet.

Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland

Vill du se vilken skillnad marketing automation kan göra för dig? Kontakta oss för en kostnadsfri demo av LianaCEM™.

Kontakta vårt team i Stockholm

Carolina Räsänen

Sales and Marketing Manager

+358 40 7366865
carolina.rasanen@lianatech.com

Christopher Rosengren

Key Account Manager

+46 709 3787 58
christopher.rosengren@lianatech.com

Liana Technologies har fler än 3 000 kunder världen över

Mazda

Mazda

Mazda är en japansk biltillverkare vars bilar är sålda överallt i världen.

Land Rover

Land Rover

Land Rover är ett brittiskt bilmärke som säljs överallt i världen. Land Rover bilar levereras av Inchcape Motors Finland i Finland.

Avis

Avis

Avis Car Rental och dess dotterbolag har verksamhet i över 5,000 platser i över 165 länder.

Hertz

Hertz

Hertz är en biluthyrningsfirma som har verksamhet i 145 länder