Siffror som talar för sig själva

78 % av marknadsförare anser att marketing automation har betytt större vinster för deras företag.
80 % av företag som använder sig av marketing automation har fått fler leads.
77 % av företag som har marketing automation i sitt bruk rapporterar om en högre konverteringsgrad.

/media/landing-pages/lianacem-ipad-scheduled.png

Fördelar med trigger-baserad marknadsföring

Tänk hur mycket tid du slösar varje dag genom att skriva i princip samma meddelande om och om igen: välkomstmeddelanden till nya kunder, tack-meddelanden efter nyhetsbrevsprenumeration, orderbekräftelser… Listan är ändlös.

Genom att automatisera en del av dessa enklare utskick inom din marknadsföring sparar du din egen tid och resurser - samt ger mer värde till kunden.

Trigger, det vill säga händelsen som utlöser drip-kampanjen, kan vara i princip vad som helst: t.ex. inköp i webbutiken, nedladdning av material eller besök på en viss webbsida.

/media/landing-pages/cem-bigbg-image-square.png

Överträffa förväntningarna med drip-kampanjer

  • Välkomna! Gläd nya kunder med ett vackert, personaliserat välkomstmeddelande.
  • Ge konkret nytta! Lansera intressanta mailkampanjer mot kunder baserat på deras intressen eller påminn kunder som handlar hos er i cykler att det snart är dags att beställa varor.
  • Visa din kärlek! Tacka en kund på en årsdag sedan första köpet eller gratulera kunden på födelsedagen.
  • Sälj mer! Föreslå komplementerande produkter ihop med en rabattkupong baserat på kundens tidigare inköp.
  • Återaktivera passiva kunder! Skicka meddelanden för att påminna kunder om din existens och visa hur mycket du saknar dem.
  • Säg adjö! Om kunden inte visar intresse för dina meddelanden så kan det vara bäst att säga tack och adjö – men också välkomna åter.
Tero Lintunen

En av de viktigaste kriterierna till val av verktyg för oss var att LianaCEM är så enkelt att använda. Att skapa riktad kommunikation och hantera våra leads blev snabbt och effektivt.

Tero Lintunen Operations Manager, Viasat Finland

Kontakta oss för en kostnadsfri presentation av LianaCEM™-verktyget för agil marketing automation.

Kontakta vårt team i Stockholm

Christopher Rosengren

Key Account Manager

+46 709 3787 58
christopher.rosengren@lianatech.com

Albin Johansson

Sales Development Manager

+46 761 8449 41
albin.johansson@lianatech.com

Carolina Räsänen

Sales and Marketing Manager

+358 40 7366865
carolina.rasanen@lianatech.com

Liana Technologies har fler än 3 000 kunder världen över

Mazda

Mazda

Mazda är en japansk biltillverkare vars bilar är sålda överallt i världen.

Land Rover

Land Rover

Land Rover är ett brittiskt bilmärke som säljs överallt i världen. Land Rover bilar levereras av Inchcape Motors Finland i Finland.

Elisa Ltd

Elisa Ltd

Avis

Avis

Avis Car Rental och dess dotterbolag har verksamhet i över 5,000 platser i över 165 länder.