Liana PR Cloud™

Enkel hantering av ditt PR-arbete på nätet – publicera, distribuera och övervaka med hjälp av Liana PR Cloud™

Med Liana-produktserien PR Cloud kan du ta kontroll över den ständigt pågående PR-processen på nätet. Denna process kan delas in i tre faser: webbplats och webbpublicering, distribution av pressmeddelanden samt analysering. PR Cloud-produkter fungerar väl tillsammans, ger dig synergieffekter och kan skalas helt enligt specifika behov. De enskilda produkterna fungerar utmärkt fristående, tillsammans fungerar de ännu bättre.  

  1. Webbplats och webbpublicering:
    LianaCMS
  2. Distribution av pressmeddelanden:
    LianaPress
  3. Analysering och övervakning:
    LianaMonitor

1. Webbplats och webbpublicering

1. Webbplats och webbpublicering: LianaCMS

2. Distribution av pressmeddelanden

3. Analysering och övervakning

Webbplats och webbpublicering utgör grunden för ett företags synlighet och närvaro på nätet. Beroende på företaget kan webbtjänsten vara utformad på många olika sätt, men den utgör alltid grunden för närvaron och uppmärksamheten du vill skapa i webbmedier. Den viktigaste faktorn för alla typer av webbtjänster är att innehållet är relevant och uppdaterat.

  • LianaCMSär ett verktyg för webbplatspublicering och webbplatsunderhåll – med dess hjälp kan både små och stora företagswebbplatser skapas. LianaCMS ger kommunikatörer en värdefull möjlighet att publicera innehåll samtidigt i olika kanaler: till exempel på en webbplats, en Facebook-sida och en mobil webbplats. Alla verktygets funktioner är sökmotorvänliga och bidrar därmed till bästa möjliga synlighet och tillgänglighet i sökmotorer. 

När webbplatsen väl är på plats är det dags att låta pressen veta vad som händer i ditt företag.

2. Distribution av pressmeddelanden

1. Webbplats och webbpublicering

2. Distribution av pressmeddelanden: LianaPress™

3. Analysering och övervakning

Aktiv distribution av pressmeddelanden hjälper dig att komma i kontakt med reportrar, bidrar till ökad mediabevakning och lockar besökare till din webbplats. Om distributionen av pressmeddelanden görs på rätt sätt och med rätt verktyg innebär det en fantastisk möjlighet till noggrant segmenterad kommunikation och skapar önskad uppmärksamhet kring ditt företag i medierna. 

  • LianaPress™ är ett lättanvänt verktyg för distribution av pressmeddelanden som vänder sig till PR-personer. Det är utformat särskilt för användning oberoende av deras övriga arbetsredskap. I LianaPress ingår en stor och uppdaterad mediadatabas med vars hjälp man kan skicka riktade pressmeddelanden och nyheter till utvalda medier. Pressmeddelanden blir även tillgängliga på webben på LianaPress etablerade och välbesökta nyhetsportal.

När du använder LianaPress behöver du inte oroa dig för att uppdatera dina egna medialistor och du kan på ett säkert sätt skicka pressmeddelanden i professionella format med bilagor (grafik, foton, videor) till tusentals mottagare.

När distributionen av pressmeddelanden är etablerad är nästa steg att samla in data om hur väl den fungerar.

3. Analysering och övervakning

1. Webbplats och webbpublicering

2. Distribution av pressmeddelanden

3. Analysering och övervakning: LianaMonitor™

Diskussioner om varumärken sker i allt större utsträckning på nätet och utan rätt verktyg kan mängden information te sig överväldigande. Med Liana-verktygen kan du automatisera inhämtning av information om ditt varumärke och fokusera på att stärka det bland dina kunder. Håll dig uppdaterad om vad som diskuteras på nätet och dra lärdomar av det.

  • LianaMonitor™ är ett verktyg som används för att söka igenom nyhetswebbplatser efter de senaste nyheterna och artiklarna. Verktyget övervakar också diskussioner och uppmärksamhet i sociala medier som har anknytning till ditt varumärke. Du får en överskådlig och omfattande rapport om din synlighet i media precis när du behöver den. Allt du behöver göra är att definiera lämpliga nyckelord tillsammans med våra experter. Du kan exempelvis övervaka ditt företag, branschnyheter eller dina konkurrenter. 

Med Liana PR Cloud™ kan du på ett enkelt sätt ta kontroll över hela ditt PR-arbete på nätet.