Blogg

Hur man gör ett webinarie – 9 Tips för en lyckad start [+Checklista]

 Webinarier gör det möjligt att ta upp aktuella ämnen och interagera med tittare samt att spela in evenemanget för senare visning. Missa inte vår checklista!

Webinarier gör det möjligt att ta upp aktuella ämnen, fokusera på dem vid en viss tidpunkt, interagera med tittare samt att spela in evenemanget för senare visning. Med vår checklista kan du säkerställa en framgångsrik start med dina webinarier. Läs mer jul 10, 2019

Blogg SEO: 17 tips för att ranka din blogg högre på Google (med konkreta exempel)

 Hur skapar du SEO-vänliga blogginlägg som placerar din webbplats på första sidan av Google? Läs våra praktiska SEO-tips.

Hur skapar du SEO-vänliga blogginlägg som placerar din webbplats på första sidan av Google? Läs våra praktiska SEO-tips. Läs mer maj 21, 2019

Google Ads: 18 Tips hur man skriver en effektiv annonstext [+Infographic]

 Vi har samlat de mest effektiva tipsen på hur man skriver annonstexter för Google och satt samman en infographic baserad på dem.

Vi har samlat de mest effektiva tipsen på hur man skriver annonstexter för Google och satt samman en infographic baserad på dem. Läs mer maj 2, 2019

Årets stora snackisar på Webbdagarna Stockholm 2019

 Webbdagarna är Sveriges ledande event om digitala affärer. Här har vi samlat det mest intressanta ämnena från evenemanget och dess föreläsningar.

Här om veckan gick Webbdagarna Stockholm av stapeln. Årets stora snackis var som väntat röstsökning, men även ämnen som AI och äganderätt var heta. Läs mer apr 1, 2019

Strategisk innehållsmarknadsföring - 5 steg dit

 Även om antalet engagerade i content marketing är stor, är det få som använder ett strategiskt tillvägagångssätt.

För de flesta B2B-företag är inte längre innehållsmarknadsföring något nytt. Men hur kommer man igång att bli en strategisk innehållsskapare? Läs mer apr 1, 2019

6 Anledningar varför mediebevakning är viktigt för ditt företag

 Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser.

Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser. Här listar vi 6 skäl till varför du bör börja med mediebevakning. Läs mer jan 22, 2019

Artificiell Intelligens (AI) – 101 för marknadsförare

 Få av oss har tid att gå genom mängder av data. Men en robot har.

Artificiell intelligens är exakt vad det låter som: Uppgifter som normalt utförs av en person utförs istället med teknik som simulerar mänsklig intelligens. Läs mer jan 7, 2019

AI hjälper dig att mäta din kommunikation och rikta ditt innehåll

 Vi på Liana Technologies har under en tid utvecklat AI-tekniken och våra första AI-baserade tjänster är nu redo att användas.

Vår nya Liana ™ PR Cloud-kommunikationsenhet innehåller en AI-funktion som tillexempel kan fastställa tonen av nyheter eller diskussioner enligt exempel den givit. Läs mer dec 28, 2018

GDPR och e-postmarknadsföring – de viktigaste förändringarna

 När GDPR träder i kraft ska företag kunna visa varför de behandlar personuppgifter och på vilken grund de kommunicerar med sina mottagare.

Vilken påverkan har den nya dataskyddsförordningen på din organisations e-postmarknadsföring? Hur har vi anpassat vårt LianaMailer-verktyg för att möta och överträffa de nya kraven för personuppgiftshantering? Läs mer feb 5, 2018

Hur ska marknadsförare förbereda sig inför GDPR? Så här gör vi.

 Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.

GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven. Läs mer dec 15, 2017