Blogg

Årets stora snackisar på Webbdagarna Stockholm 2019

 Webbdagarna är Sveriges ledande event om digitala affärer. Här har vi samlat det mest intressanta ämnena från evenemanget och dess föreläsningar.

Här om veckan gick Webbdagarna Stockholm av stapeln. Årets stora snackis var som väntat röstsökning, men även ämnen som AI och äganderätt var heta. Läs mer apr 1, 2019

Strategisk innehållsmarknadsföring - 5 steg dit

 Även om antalet engagerade i content marketing är stor, är det få som använder ett strategiskt tillvägagångssätt.

För de flesta B2B-företag är inte längre innehållsmarknadsföring något nytt. Men hur kommer man igång att bli en strategisk innehållsskapare? Läs mer apr 1, 2019

6 Anledningar varför mediebevakning är viktigt för ditt företag

 Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser.

Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser. Här listar vi 6 skäl till varför du bör börja med mediebevakning. Läs mer jan 22, 2019

Artificiell Intelligens (AI) – 101 för marknadsförare

 Få av oss har tid att gå genom mängder av data. Men en robot har.

Artificiell intelligens är exakt vad det låter som: Uppgifter som normalt utförs av en person utförs istället med teknik som simulerar mänsklig intelligens. Läs mer jan 7, 2019

AI hjälper dig att mäta din kommunikation och rikta ditt innehåll

 Vi på Liana Technologies har under en tid utvecklat AI-tekniken och våra första AI-baserade tjänster är nu redo att användas.

Vår nya Liana ™ PR Cloud-kommunikationsenhet innehåller en AI-funktion som tillexempel kan fastställa tonen av nyheter eller diskussioner enligt exempel den givit. Läs mer dec 28, 2018

GDPR och e-postmarknadsföring – de viktigaste förändringarna

 När GDPR träder i kraft ska företag kunna visa varför de behandlar personuppgifter och på vilken grund de kommunicerar med sina mottagare.

Vilken påverkan har den nya dataskyddsförordningen på din organisations e-postmarknadsföring? Hur har vi anpassat vårt LianaMailer-verktyg för att möta och överträffa de nya kraven för personuppgiftshantering? Läs mer feb 5, 2018

Hur ska marknadsförare förbereda sig inför GDPR? Så här gör vi.

 Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.

GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven. Läs mer dec 15, 2017

Enkät: Fördelar med marketing automation

 Nästan 70 % av informanterna tyckte att det är mer effektivt att rikta sina marknadsföringsmeddelanden med hjälp av marketing automation.

Liana Technologies utförde en internationell enkät om marketing automation i maj 2017. Sammanlagt 421 globala specialister inom marknadsföring och kommunikation svarade frågorna. Läs mer sep 27, 2017

Köpguide för mobilapplikationer

 26% av nedladdade applikationer används bara en gång för att tas bort. Det betyder att var fjärde användare använder bara nedladdade applikationer en gång.

Oavsett om syftet är marknadsföring, ökande av intäkter eller att engagera kunderna så kan en mobilapplikation ge dig en stark fördel både inom B2C och B2B. För att maximera värdet i att investera i en applikation så har vi skapat denna guide för köp av mobilapplikationer. Läs mer mar 27, 2017

Mobil utveckling nu och i framtiden

 När man talar om applikationer, börjar gränserna för dessa mellan olika enheter bli allt mer suddiga. Tjänster blir standardiserade oberoende av vilken enhet man...

På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar? Läs mer mar 21, 2017