Även om antalet engagerade i content marketing är stor, är det få som använder ett strategiskt tillvägagångssätt.
För de flesta B2B-företag är inte längre innehållsmarknadsföring något nytt. Men hur kommer man igång att bli en strategisk innehållsskapare?
Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser.
Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser. Här listar vi 6 skäl till varför du bör börja med mediebevakning.
Få av oss har tid att gå genom mängder av data. Men en robot har.
Artificiell intelligens är exakt vad det låter som: Uppgifter som normalt utförs av en person utförs istället med teknik som simulerar mänsklig intelligens.
Vi på Liana Technologies har under en tid utvecklat AI-tekniken och våra första AI-baserade tjänster är nu redo att användas.
Vår nya Liana ™ PR Cloud-kommunikationsenhet innehåller en AI-funktion som tillexempel kan fastställa tonen av nyheter eller diskussioner enligt exempel den givit.
När GDPR träder i kraft ska företag kunna visa varför de behandlar personuppgifter och på vilken grund de kommunicerar med sina mottagare.
Vilken påverkan har den nya dataskyddsförordningen på din organisations e-postmarknadsföring? Hur har vi anpassat vårt LianaMailer-verktyg för att möta och överträffa de nya kraven för personuppgiftshantering?
Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.
GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven.
Nästan 70 % av informanterna tyckte att det är mer effektivt att rikta sina marknadsföringsmeddelanden med hjälp av marketing automation.
Liana Technologies utförde en internationell enkät om marketing automation i maj 2017. Sammanlagt 421 globala specialister inom marknadsföring och kommunikation svarade frågorna.
26% av nedladdade applikationer används bara en gång för att tas bort. Det betyder att var fjärde användare använder bara nedladdade applikationer en gång.
Oavsett om syftet är marknadsföring, ökande av intäkter eller att engagera kunderna så kan en mobilapplikation ge dig en stark fördel både inom B2C och B2B. För att maximera värdet i att investera i en applikation så har vi skapat denna guide för köp av mobilapplikationer.
När man talar om applikationer, börjar gränserna för dessa mellan olika enheter bli allt mer suddiga. Tjänster blir standardiserade oberoende av vilken enhet man...
På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar?
Med rätt e-postmarknadsföring kan du skapa personligare kommunikation mot kunden och sedan se hur detta påverkar kunderna i de efterföljande rapporterna.
I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut?