Artikel

Fler artiklar

Fördelarna med marketing automation i siffror

Marketing automation används av allt fler företag och många andra överväger det. Automation anses i allmänhet vara något som effektiviserar affärsverksamheten och sparar resurser. Men vad säger studierna om detta? Är marketing automation värt mödan?

Läs mer

Marketing automation i praktiken: Drip-kampanjer - steg för steg mot ett mål

Med hjälp av drip-kampanjer kan man påverka kundbeteendet under en längre tidsperiod. Artikeln erbjuder konkreta exempel på hur man kan använda automatiserade meddelanden i kundkommunikationen.

Läs mer

Varför du misslyckas med inköp av nya mjukvaror till marknadsavdelningen

Det kan vara svårt för någon utan djup digital kunskap att köpa mjukvaror. Ofta möts man av försäljning när man egentligen behöver vägledning och råd. Att köpa fel är lätt. Att köpa rätt är svårt.

Läs mer

Att köpa marknadsföringsmjukvaror - fällan i ökendjungeln

Hur ska man göra när man söker efter information om hjälpmedel för marknadsföringen. Vissa klagar på att det finns för mycket information där ute tills de själva behöver något. Hur ska man göra för att hitta rätt?

Läs mer

Marknadsförare i en värld av flerkanalig kommunikation

Vi lever i en värld av flerkanalig marknadsföring där ett brett utbud av innehåll förbrukas och produceras, samtidigt och på olika kanaler. Detta resulterar i det är svårare för marknadsföraren att göra sin röst hörd och dra till sig läsarens uppmärksamhet.

Läs mer