Personifierade ämnesrader kan öka öppningsfrekvensen upp till 41%.
Har du någonsin undrat hur du ska få dina nyhetsbrev att vara annorlunda och skilja sig ur mängden?
Personifierad e-mail marknadsföring är nyckeln till att få dina utskick att sticka ut. Personifierade utskick kan öka CTR med 14% och konvertering med 10% (Aberdeen).
Läs vidare för att få de 8 bästa tipsen för personifierade nyhetsbrev.
Segmentering är ett bra första steg för att börja med personifierade kampanjer. Man kan samla in relevant information om sina prenumeranter med hjälp av ett registreringsformulär på webbsidan. Denna information kan sedan användas vid segmenteringen.
Du kan segmentera dina mottagare på:
Att använda ett riktigt namn förvandlar email kampanjer till en kundrelation.
Grammarly visar att de bryr sig om Mike genom att tilltala honom med namn.
Utöver att använda mottagarens namn i utskicket så kan du även göra det i ämnesraden.
Det har undersökts att personifierade ämnesrader kan öka öppningsfrekvensen upp till 41%.
Att göra utskick beroende på hur kunder beter sig på sidan säkerställer att du vet var i kundresan de befinner sig. Detta är också ett bra sätt att få tillbaka kunder som inte handlat eller besökt dig på länge.
Att ha en agil marketing automation-plattform hjälper dig att identifiera kundbeteenden och leverera rätt information vid rätt tidpunkt till kunderna.
Det här meddelandet från Teespring är ett bra exempel på känsloladdade email som håller kunder engagerade.
Försöker du hitta ett originellt sätt att nå ut till kunder? Visa kunderna att du känner dem med ett personifierat meddelande.
Det kan till exempel vara fråga om:
Med detta mail ser Harry’s till att en kund känner sig speciell och ökar samtidigt försäljningen.
Ge kunderna möjligheten att få ut så mycket som möjligt av sitt köp. Berätta om inslag och funktioner de kanske inte kände till.
Att se till så kunderna ständigt lär sig något nytt ökar deras lojalitet och nöjdhet.
Flock hjälper sina kunder att boosta sin produktivitet genom att skicka dem tips på hur deras verktyg kan användas mer effektivt.
Värdesätt deras tid: skicka ditt meddelande när kunden är redo att läsa det. Se till att du vet när det är tid att göra utskick så att de blir öppnade. Med en lösning för e-mail marknadsföring så kan du enkelt se tid och datum när dina utskick blir lästa.
Att ha den här datan hjälper dig att skicka ut information i rätt tid.
Skicka dina meddelanden på olika veckodagar och olika tider på dygnet för att ta reda på när dina utskick får flest öppningar.
Led en kund mot köp genom att föreslå relevanta produkter baserat på deras tidigare inköp. Spåra deras inköpshistorik för att kunna göra detta.
Charles Tyrwhitt ger kunden en bra shopping-upplevelse genom att föreslå andra relevanta plagg.
En viktig del av e-mailmarknadsföring är var du leder läsaren. Länka till relevanta delar av din sida som stöder storyn i utskicket och svarar mot kundens intressen och förväntningar.
Till exempel, när du gör ett utskick angående rabatt i e-handeln, personifiera CTA-länken beroende på vad för kunden gjort för inköp tidigare.
Relaterade artiklar:
Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev för att få de senaste intressanta artiklarna i din egen inbox.
Att starta en podd är ingen vetenskap men det finns en del saker du bör tänka på innan du startar din egen podd. Här listar vi allt du behöver veta för att starta din egen podd.
Läs merLåt oss nysta i vad marketing automation egentligen betyder i dagens marknadsföring. Vi har förberett en PDF-mall som inspration för dina första marketing automationkampanjer.
Läs merOavsett vilket som är ditt kompetensområde kan du hitta innehåll för dina nyhetsbrev inom din bransch, från din personal, dina kunder och andra intressenter. Syftet bör vara att få dina läsare att interagera med din organisation.
Läs mer