Artikel

8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf]

Kontakta oss! nov 1, 2017
8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf] Hjälp dina kunder genom att ge dem tips på skräddarsydda julklappar.

De första tecknen på den kommande högtiden kan man se i butikerna redan i oktober men det blir full fart under november och december. Det är bäst att förbereda sig inför de hektiska veckorna innan julafton genom att planera sina marknadsföringsaktioner och kampanjer väl i förväg.

Här får du 8 tips som hjälper dig med din e-postmarknadsföring under jultiden.

8 tips: Få ut mest av din e-postmarknadsföring under jultiden

Läs även:

Gläd dina kunder och samarbetspartners med vackra julkort

Genom att hälsa dina kunder och andra intressenter med ett snyggt digitalt julkort sparar du både miljön och företagets resurser. Med hjälp av LianaMailer skickar du ut dina julhälsningar snabbt och enkelt – allt du behöver göra själv är välja en av våra vackra julkortsmallar, skicka in din egen text + företagets logotyp + en mottagarlista till oss och vi tar hand om resten.

Ta en titt på julkortsmallarna

Var den här artikeln intressant?

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev för att få de senaste intressanta artiklarna i din egen inbox.

Prenumerera på nyhetsbrev

Kommentera artikeln

Fler artiklar

Enkät: Fördelar med marketing automation

Liana Technologies utförde en internationell enkät om marketing automation i maj 2017. Sammanlagt 421 globala specialister inom marknadsföring och kommunikation svarade frågorna.

Läs mer

Köpguide för mobilapplikationer

Oavsett om syftet är marknadsföring, ökande av intäkter eller att engagera kunderna så kan en mobilapplikation ge dig en stark fördel både inom B2C och B2B. För att maximera värdet i att investera i en applikation så har vi skapat denna guide för köp av mobilapplikationer.

Läs mer

Mobil utveckling nu och i framtiden

På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar?

Läs mer

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut?

Läs mer

Från multi-channel till omnichannel marketing

Som besökare till event om marknadsföring hör man ofta begreppet omnichannel. Marknadsförare talar om sömlösa kundupplevser i olika kanaler och ett nytt sätt att tänka om marknadsföring. Vad har förändrats? Har ens någonting förändrats?

Läs mer