Artikel

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

Kontakta oss! apr 24, 2017
Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Välriktade nyhetsbrev är ett av de bästa sätten att nå ut till företagets befintliga och potentiella kunder samt andra intressenter. Av alla digitala kanaler ger nyhetsbrev och e-postmarknadsföring fortfarande den högsta ROI.

Det konstateras i en undersökning av Direct Marketing Association och Demand Metric från juni 2016 att ROI för e-postmarknasdföring är i genomsnitt fyra gånger högre än ROI för andra digitala marknadsföringskanaler, inklusive sociala medier och sökmotoroptimering.

Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring.

Var den här artikeln intressant?

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev för att få de senaste intressanta artiklarna i din egen inbox.

Prenumerera på nyhetsbrev

Kommentera artikeln

Fler artiklar

Hur man gör ett webinarie – 9 Tips för en lyckad start [+Checklista]

Webinarier gör det möjligt att ta upp aktuella ämnen, fokusera på dem vid en viss tidpunkt, interagera med tittare samt att spela in evenemanget för senare visning. Med vår checklista kan du säkerställa en framgångsrik start med dina webinarier.

Läs mer

Blogg SEO: 17 tips för att ranka din blogg högre på Google (med konkreta exempel)

Hur skapar du SEO-vänliga blogginlägg som placerar din webbplats på första sidan av Google? Läs våra praktiska SEO-tips.

Läs mer

Google Ads: 18 Tips hur man skriver en effektiv annonstext [+Infographic]

Vi har samlat de mest effektiva tipsen på hur man skriver annonstexter för Google och satt samman en infographic baserad på dem.

Läs mer

Årets stora snackisar på Webbdagarna Stockholm 2019

Här om veckan gick Webbdagarna Stockholm av stapeln. Årets stora snackis var som väntat röstsökning, men även ämnen som AI och äganderätt var heta.

Läs mer

Strategisk innehållsmarknadsföring - 5 steg dit

För de flesta B2B-företag är inte längre innehållsmarknadsföring något nytt. Men hur kommer man igång att bli en strategisk innehållsskapare?

Läs mer