Artikel

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

Kontakta oss! apr 24, 2017
Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Välriktade nyhetsbrev är ett av de bästa sätten att nå ut till företagets befintliga och potentiella kunder samt andra intressenter. Av alla digitala kanaler ger nyhetsbrev och e-postmarknadsföring fortfarande den högsta ROI.

Det konstateras i en undersökning av Direct Marketing Association och Demand Metric från juni 2016 att ROI för e-postmarknasdföring är i genomsnitt fyra gånger högre än ROI för andra digitala marknadsföringskanaler, inklusive sociala medier och sökmotoroptimering.

Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring.

Var den här artikeln intressant?

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev för att få de senaste intressanta artiklarna i din egen inbox.

Prenumerera på nyhetsbrev

Kommentera artikeln

Fler artiklar

Enkät: Fördelar med marketing automation

Liana Technologies utförde en internationell enkät om marketing automation i maj 2017. Sammanlagt 421 globala specialister inom marknadsföring och kommunikation svarade frågorna.

Läs mer

Köpguide för mobilapplikationer

Oavsett om syftet är marknadsföring, ökande av intäkter eller att engagera kunderna så kan en mobilapplikation ge dig en stark fördel både inom B2C och B2B. För att maximera värdet i att investera i en applikation så har vi skapat denna guide för köp av mobilapplikationer.

Läs mer

Mobil utveckling nu och i framtiden

På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar?

Läs mer

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut?

Läs mer

Från multi-channel till omnichannel marketing

Som besökare till event om marknadsföring hör man ofta begreppet omnichannel. Marknadsförare talar om sömlösa kundupplevser i olika kanaler och ett nytt sätt att tänka om marknadsföring. Vad har förändrats? Har ens någonting förändrats?

Läs mer