Tips och råd

Hur utnyttjar man segmentering i e-postmarknadsföring på bästa sätt?

 Segmenterade utskick är viktiga i e-postmarknadsföringen.

E-postmarknadsföring är fortfarande ett av de bästa sätten när det kommer till användning av sin marknadsbudget – och det är därför den sortens marknadsföring ständigt måste utvecklas. En tydlig trend de senaste åren är att segmentering och fokus på kundgrupper är mer effektivt. När rätt content når rätt kundgrupp så ökar ROI drastiskt. Så hur kommer man igång med segmentering och vad handlar egentligen segmentering om? Läs mer sep 19, 2016

Spamfällor och 12 andra saker som man ska veta om leveransbarhet av e-post

 E-postleverantörer vill se till att våra inkorgar inte blir fyllda med skräppost men ibland kan det hända att även vanliga nyhetsbrev fastnar i skräppostfilter.

En väsentlig del av e-postmarknadsföringen är att se till att meddelandena når fram till mottagarna. Vad kan då marknadsförare och PR-experter göra för att företagets nyhetsbrev inte stoppas av spamfilter? Vad kan man kräva från sin leverantör av verktyg för e-postmarknadsföring? Genom att gå igenom dessa 12 steg når du bästa resultat med din e-postmarknadsföring. Läs mer aug 8, 2016

10 tips för att skapa en contentkalender

 I contentkalendern kan man dela in contentplanering och -skapande i mindre delar, vilket gör helheten lättare att uppfatta.

Hur skapar man intressant och aktuellt content från vecka till vecka och månad till månad? Den här frågan vållar ofta bekymmer för de som jobbar inom marknadsföring och kommunikation. Även om det fanns bra bloggare eller skickliga användare av sociala medier bland företagets personal, kan det med tiden börja kännas jobbigt att kontinuerligt skapa nytt content. Läs mer jul 8, 2016

6 tips för bättre e-postmarknadsföring

 Det finns en god anledning till varför företag använder e-postmarknadsföring: den fungerar om den är välgjord.

Precis som med andra marknadsföringsmetoder är det lätt att fastna i gamla vanor med e-postmarknadsföringen. I stället för att hålla fast vid metoder som en gång i tiden visat sig fungera bör e-postmarknadsförare experimentera med nya saker. Här får du några tips om hur du kan berika din e-postmarknadsföring med nya idéer (utan att glömma även gamla och lånade idéer). Läs mer jun 1, 2016

Marketing Automation inom e-handel: 10 praktiska exempel

 Att utöka e-postlistan är väsentligt för att kunna marknadsföra din onlineshop effektivt. Listan kan byggas med små incentiv och förmåner för den inre cirkeln av...

Automatiserade meddelanden fungerar särskilt bra om man vill bedriva merförsäljning eller göra inbördes försäljning, men erbjuder även många andra möjligheter. Vi gjorde en förteckning över 10 praktiska exempel om hur man drar fördel av Marketing Automation i en web shop. Läs mer feb 10, 2016

Hur man skriver lockande e-postinnehåll

 Nyhetsbrevens innehåll kan också vara engagerande. Man kan till exempel dela in artiklar i flera olika delar vilket gör att mottagaren väntar på era framtida...

Ett nyhetsbrev i en inlåda ses ofta som ett störande element och många av oss har blandade känslor gentemot den här kanalen. Hur kan man då skriva nyhetsbrevet på ett sätt så att era mottagare är nöjda? Läs mer jan 28, 2016

31 + 31 sätt att bygga en e-postlista

 Visa bilder Det lönar sig att bygga en e-postlista genom flera olika kontaktpunkter. Möjligheten att registrera sig för ett nyhetsbrev kan ske på olika sätt och på olika kanaler.

E-postmarknadsföring håller ihärdigt fast vid förstaplatsen som den mest effektiva kanalen inom digital marknadsföring – därför betalar det sig att utveckla det ytterligare. I den här artikeln täcker vi de grundläggande frågorna om e-postmarknadsföring: hur du bygger en e-postlista och får ut mesta möjliga av den. Läs mer jan 20, 2016