Tips och råd

Saker att göra och inte göra inom säsongsbaserad e-postmarknadsföring

 Eftersom dina kunder får e-mail från andra företag, familj, kolleger m.m. så är det viktigt att se till att just dina nyhetsbrev är relevanta och sticker ut i mängden.

Se till att du får bästa resultat med dina utskick under jultiden. Det är speciellt viktigt att ta vara på högtider och storhelger då folk handlar mer än vanligt. Läs vår lista av vad man ska göra och inte göra inom e-postmarknadsföring för att nå bästa resultat och inte göra effektlösa utskick under jultiden. Läs mer nov 24, 2016

O2O – Hur kombinerar man kunders upplevelse online och offline?

 Det är viktigt att vid varje kontakt med kunden, se till att kommunikationen fortlöper på ett oavbrutet sätt i rätt riktning.

Dagens kunder rör sig ständigt i en miljö med flera kommunikationskanaler, och företag behöver möta denna utmaning för att nå kunderna på bästa sätt. Hur kan företag kombinera online och offline i sin verksamhet? Läs mer okt 25, 2016

Marketing automation i praktiken: from small streams to customer experience – viktiga automationer

 Automatiserade meddelanden är i grunden en del av en god kundservice. Föreställ dig din e-handel som en fysisk butik. Hur beter sig säljarna och hur interagerar de med...

Det är allmänt känt att skapa nya kunder är mer kostsamt än att förvalta och utveckla befintliga kunder. Samma princip gäller för kommunikation. Företag investerar stora summor på marknadsföring för att nå ut till nya kunder. Däremot glömmer man ofta bort att det är mer effektivt att rikta insatser mot redan befintliga kunder. Nu ska vi ta en titt på hur man automatiserar enklare utskick och meddelanden inom sin marknadsföring. Läs mer sep 26, 2016

Hur utnyttjar man segmentering i e-postmarknadsföring på bästa sätt?

 Segmenterade utskick är viktiga i e-postmarknadsföringen.

E-postmarknadsföring är fortfarande ett av de bästa sätten när det kommer till användning av sin marknadsbudget – och det är därför den sortens marknadsföring ständigt måste utvecklas. En tydlig trend de senaste åren är att segmentering och fokus på kundgrupper är mer effektivt. När rätt content når rätt kundgrupp så ökar ROI drastiskt. Så hur kommer man igång med segmentering och vad handlar egentligen segmentering om? Läs mer sep 19, 2016

Spamfällor och 12 andra saker som man ska veta om leveransbarhet av e-post

 E-postleverantörer vill se till att våra inkorgar inte blir fyllda med skräppost men ibland kan det hända att även vanliga nyhetsbrev fastnar i skräppostfilter.

En väsentlig del av e-postmarknadsföringen är att se till att meddelandena når fram till mottagarna. Vad kan då marknadsförare och PR-experter göra för att företagets nyhetsbrev inte stoppas av spamfilter? Vad kan man kräva från sin leverantör av verktyg för e-postmarknadsföring? Genom att gå igenom dessa 12 steg når du bästa resultat med din e-postmarknadsföring. Läs mer aug 8, 2016

6 tips för bättre e-postmarknadsföring

 Det finns en god anledning till varför företag använder e-postmarknadsföring: den fungerar om den är välgjord.

Precis som med andra marknadsföringsmetoder är det lätt att fastna i gamla vanor med e-postmarknadsföringen. I stället för att hålla fast vid metoder som en gång i tiden visat sig fungera bör e-postmarknadsförare experimentera med nya saker. Här får du några tips om hur du kan berika din e-postmarknadsföring med nya idéer (utan att glömma även gamla och lånade idéer). Läs mer jun 1, 2016

Marketing Automation inom e-handel: 10 praktiska exempel

 Att utöka e-postlistan är väsentligt för att kunna marknadsföra din onlineshop effektivt. Listan kan byggas med små incentiv och förmåner för den inre cirkeln av...

Automatiserade meddelanden fungerar särskilt bra om man vill bedriva merförsäljning eller göra inbördes försäljning, men erbjuder även många andra möjligheter. Vi gjorde en förteckning över 10 praktiska exempel om hur man drar fördel av Marketing Automation i en web shop. Läs mer feb 10, 2016

31 + 31 sätt att bygga en e-postlista

 Visa bilder Det lönar sig att bygga en e-postlista genom flera olika kontaktpunkter. Möjligheten att registrera sig för ett nyhetsbrev kan ske på olika sätt och på olika kanaler.

E-postmarknadsföring håller ihärdigt fast vid förstaplatsen som den mest effektiva kanalen inom digital marknadsföring – därför betalar det sig att utveckla det ytterligare. I den här artikeln täcker vi de grundläggande frågorna om e-postmarknadsföring: hur du bygger en e-postlista och får ut mesta möjliga av den. Läs mer jan 20, 2016