Tip

Fler artiklar

Saker att göra och inte göra inom säsongsbaserad e-postmarknadsföring

Se till att du får bästa resultat med dina utskick under jultiden. Det är speciellt viktigt att ta vara på högtider och storhelger då folk handlar mer än vanligt. Läs vår lista av vad man ska göra och inte göra inom e-postmarknadsföring för att nå bästa resultat och inte göra effektlösa utskick under jultiden.

Läs mer

O2O – Hur kombinerar man kunders upplevelse online och offline?

Dagens kunder rör sig ständigt i en miljö med flera kommunikationskanaler, och företag behöver möta denna utmaning för att nå kunderna på bästa sätt. Hur kan företag kombinera online och offline i sin verksamhet?

Läs mer

Marketing automation i praktiken: from small streams to customer experience – viktiga automationer

Det är allmänt känt att skapa nya kunder är mer kostsamt än att förvalta och utveckla befintliga kunder. Samma princip gäller för kommunikation. Företag investerar stora summor på marknadsföring för att nå ut till nya kunder. Däremot glömmer man ofta bort att det är mer effektivt att rikta insatser mot redan befintliga kunder. Nu ska vi ta en titt på hur man automatiserar enklare utskick och meddelanden inom sin marknadsföring.

Läs mer

Hur utnyttjar man segmentering i e-postmarknadsföring på bästa sätt?

E-postmarknadsföring är fortfarande ett av de bästa sätten när det kommer till användning av sin marknadsbudget – och det är därför den sortens marknadsföring ständigt måste utvecklas. En tydlig trend de senaste åren är att segmentering och fokus på kundgrupper är mer effektivt. När rätt content når rätt kundgrupp så ökar ROI drastiskt. Så hur kommer man igång med segmentering och vad handlar egentligen segmentering om?

Läs mer

Spamfällor och 12 andra saker som man ska veta om leveransbarhet av e-post

En väsentlig del av e-postmarknadsföringen är att se till att meddelandena når fram till mottagarna. Vad kan då marknadsförare och PR-experter göra för att företagets nyhetsbrev inte stoppas av spamfilter? Vad kan man kräva från sin leverantör av verktyg för e-postmarknadsföring? Genom att gå igenom dessa 12 steg når du bästa resultat med din e-postmarknadsföring.

Läs mer