Tip

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

Kontakta oss! apr 24, 2017
Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Välriktade nyhetsbrev är ett av de bästa sätten att nå ut till företagets befintliga och potentiella kunder samt andra intressenter. Av alla digitala kanaler ger nyhetsbrev och e-postmarknadsföring fortfarande den högsta ROI.

Det konstateras i en undersökning av Direct Marketing Association och Demand Metric från juni 2016 att ROI för e-postmarknasdföring är i genomsnitt fyra gånger högre än ROI för andra digitala marknadsföringskanaler, inklusive sociala medier och sökmotoroptimering.

Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring.

Var den här artikeln intressant?

Prenumerera på vårt månatliga nyhetsbrev för att få de senaste intressanta artiklarna i din egen inbox.

Prenumerera på nyhetsbrev

Kommentera artikeln

Fler artiklar

Opinionsbildare, vilka är de och varför spelar de roll?

Opinionsbildare är människor eller organisationer som har en hög social status som göra att deras åsikter och rekommendationer väger in när folk tar beslut.

Läs mer

8 tips för att personifiera dina email

Har du någonsin undrat hur du ska få dina nyhetsbrev att vara annorlunda och skilja sig ur mängden? Läs vidare för att få de 8 bästa tipsen för personifierade nyhetsbrev.

Läs mer

Hur skapar man bra press releaser?

Du märker snabbt när du har en välskriven press release framför dig. Den är redo att publicera som den är, korrekt, enkel att förstå om ett relevant ämne och med en tydlig poäng. En bra press release följer också ett specifikt mönster som bevisat är framgångsrikt.

Läs mer

Hur gör jag för att få min press release publicerad?

Tidningar, media, bloggare och frilansare tar emot flera hundra releaser dagligen, och det är svårt att skilja sig från mängden. Vi har åtta tips som ökar chanserna att få din press release publicerad.

Läs mer