Fler kundcase

Case Lasten.fi

Case Lasten.fi Henri Huovinen Hittills har vi publicerat fem pressmeddelanden via LianaPress och genomslaget har varit stort! Vi har fått betydande bevakning i hela landet. Henri Huovinen CEO, Lasten.fi

Lasten.fi är en finsk nätbutik som säljer barnartiklar. Företaget startade sin verksamhet i början av 2014 med försäljning i huvudsak via nätet. Företaget behövde en strategi för att kunna sticka ut från mängden och dels verktyg för att kommunicera brett om sin verksamhet. Lasten.fi fattade ett beslut om att investera i marknadsföringsaktiviteter och en tydlig användarupplevelse.

Läs mer

Case Viasat Finland

Case Viasat Finland Vi började med välkomstmeddelanden och aktiveringsmeddelanden, som hjälper oss att utveckla gränssnitten, vår användning av sociala medier och hantering av leads. En av de viktigaste kriterierna till val av verktyg för oss var dess lätthanterlighet och agilitet.

Viasat är en operatör av satellit-TV och digitala TV-kanaler som har verksamhet i Sverige, Finland, Danmark, Norge, Ryssland, Ungern och de Baltiska länderna. Viasat ville ha ett lätthanterligt marketing automation verktyg för att automatisera omnichannel marketing och att effektivisera korsförsäljning. Marketing automation bidrar också till att Viasats kundkommunikation blir mer aktuell och relevant, vilket är viktigt även med tanke på kundnöjdheten och -lojaliteten. Med hjälp av LianaCEM kan Viasat använda sina resurser på ett mer effektivt sätt och skicka personifierat content till sina kunder.

Läs mer

Case Kaira Clothing

Case Kaira Clothing Jussi Holck Till en början ville vi bara prova på hur pressmeddelanden fungerar men nu förstår vi verkligen syftet med mediekommunikation som ett kostnadseffektivt verktyg och en ständigt pågående process som är avgörande för att vårda varumärket. Jussi Holck CEO, Kaira Clothing

Kaira Clothing är ett nystartat finskt modeföretag. Det är inte lätt att sticka ut i modebranschen – det gäller inte minst nystartade företag. De unga företagarna sökte efter ett kostnadseffektivt sätt att förbättra synligheten för sin verksamhet på. Därför Kaira Clothing bestämde sig för att börja kommunicera genom att distribuera pressmeddelanden via LianaPress.

Läs mer

Case Avis

Case Avis Max Lindholm LianaMailer har infriat våra förväntningar. Vi har kunnat göra allt vi avsåg att göra med verktyget. Max Lindholm Sales & Marketing Advisor, Avis

Avis Car Rental och dess dotterbolag driver en av världens mest kända biluthyrningsverksamhet med över 5000 kontor i fler än 165 länder. Avis har en stor kundkrets som företaget ville kommunicera med via e-post. Målet var att bygga upp starka kundrelationer och hålla regelbunden kontakt med både befintliga och potentiella kunder. LianaMailer var precis det lättanvända verktyg företaget letade efter.

Läs mer

Case FINE

Case FINE Elina Antila Eftersom vi utvecklar vår webbplats på egen hand är det viktigt att ständigt vara alert och förutseende. Med hjälp av LianaCMS är vi nu bättre rustade för att möta kommande utmaningar och utveckla webbplatserna ytterligare. Elina Antila Head of Communications, FINE

FINE är en finsk organisation som verkar i finanssektorn. Webbplatsen är en av FINE:s viktigaste kanaler för att nå ut till konsumenterna. Därför ville man säkerställa att webbplatsen är lätt att använda och professionellt utformad. FINE kunde bland annat fastställa att en digital förnyelse av webbplatsen behövdes. Med hjälp av LianaCMS kunde FINE ge sin webbplats ett ansiktslyft och göra den responsiv.

Läs mer

Case Sinebrychoff

Case Sinebrychoff Terttu Niutanen Nu för tiden är det svårt att fånga människors uppmärksamhet. Med hjälp av LianaMailer och LianaCMS har vi dock kommit en bit på vägen. Terttu Niutanen Communiations Manager, Sinebrychoff

Sinebrychoff är Finlands ledande tillverkare av öl, cider, läsk och energidrycker. För Sinebrychoff var huvudmålet att stärka de befintliga kundrelationerna. Samtidigt ville man förstärka sin position som en lojal partner och det ledande bryggeriet i Finland. Sinebrychoff fattade ett beslut om att stärka sina relationer med hjälp av digital kundkommunikation. Sinebrychoff inledde ett samarbete med Liana Technologies i syfte att skapa en produktwebbsida och lansera nyhetsbrevskampanjer.

Läs mer

Case OSAO

Case OSAO Marsa Jurvakainen Om vi inte finns på nätet är vi helt osynliga. Det är anledningen till att vi behövde nya och uppdaterade webbplatser för att öka medvetenheten om vår verksamhet. Marsa Jurvakainen Communication Manager, OSAO

Uleåborg yrkesskola, OSAO, är en av de ledande yrkesskolorna i Finland. För att väcka intresse för yrkesskolan bestämde OSAO för att genomföra en digital förnyelse som bland annat inbegrep uppdaterade webbplatser. OSAO valde Liana Technologies som leverantör av de nödvändiga verktygen eftersom man efterfrågade en partner som kunde erbjuda ytterligare tjänster tillsammans med produkten, exempelvis support, rådgivning och personligt engagemang.

Läs mer

Case Al Nabooda Automobiles LLC

Case Al Nabooda Automobiles LLC Mr. Bisher Yousfi Analyseringen som LianaMailer tillhandahåller är enastående och hjälper oss att på ett tillförlitligt sätt mäta hur effektiva våra kampanjer är. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

Al Nabooda Automobiles LLC är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen i Dubai och norra Förenade Arabemiraten. Företaget har strävar efter att kontinuerligt förbättra kvaliteten på tjänsterna som erbjuds i företagets kärnverksamhet. Som ett led i att förbättra sina tjänster började företaget lansera e-postkampanjer med hjälp av LianaMailer-verktyget. Syftet med e-postkampanjerna var att förbättra och uppdatera företagets nuvarande datasystem.

Läs mer