Kundcase Al Nabooda Volkswagen

1. Introduktion

1. Introduktion Mr. Bisher Yousfi Analyseringen som LianaMailer tillhandahåller är enastående och hjälper oss att på ett tillförlitligt sätt mäta hur effektiva våra kampanjer är. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

Al Nabooda Automobiles LLC grundades 1976 som en del av Khalifa Juma Al Nabooda-koncernen och är en auktoriserad återförsäljare av Volkswagen i Dubai och norra Förenade Arabemiraten. Al Nabooda Automobiles är branschledande inom sitt verksamhetsområde som omfattar specialiserad service. Företaget har en kunnig, välutbildad personal, en professionell ledning och strävar efter att kontinuerligt förbättra kvaliteten på tjänsterna som erbjuds i företagets kärnverksamhet. Som ett led i att förbättra sina tjänster började företaget lansera e-postkampanjer med hjälp av LianaMailer-verktyget.

2. Inriktning

2. Inriktning Tomi Saikkonen E-postmarknadsföring är ett effektivt och enkelt medel för att vinna nya kunder och det fungerar dessutom väl som ett komplement till traditionell marknadsföring. Tomi Saikkonen Sales manager, Liana Technologies Dubai

Al Nabooda Volkswagen samlade in data från flera olika källor inom organisationen. Problemet var dock att uppgifterna antingen inte var validerade eller inte användes till sin fulla potential. Syftet med e-postkampanjerna var därför att förbättra och uppdatera företagets nuvarande datasystem. Totalt sattes tre mål upp för kampanjen:

  • Validering av befintliga data
  • Segmentering och riktad kommunikation
  • Insamling av provkörningsförfrågningar

3. Förverkligande

Mr. Bisher Yousfi Vår e-postmarknadsföring ger i särklass högst avkastning på investerat kapitel och den bästa delen är analyseringen som gör det möjligt att identifiera potentiella kunder och inleda kundrelationer. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

I ett första steg validerades databasen med hjälp av e-postmarknadsföringsprogramvaran LianaMailer. Genom att validera en databas säkerställs att uppgifterna är användbara innan ytterligare aktiviteter genomförs. Sedan anpassades kampanjmaterialet för att passa e-postmarknadsföringsformat och för att visas korrekt på mobila enheter. Samtidigt lanserade Al Nabooda en kampanj i flera olika kanaler och e-postmarknadsföringen fungerade som ett komplement till skyltreklam och tidningsannonser.

4. Utfall

4. Utfall Mr. Bisher Yousfi Min uppfattning om e-postmarknadsföring har förändrats i grunden. Teamet från Liana Technologies levererade fantastiska resultat och jag är beredd att rekommendera deras tjänster till alla som arbetar med webbmarknadsföring. Mr. Bisher Yousfi Marketing Manager, Al Nabooda Volkswagen

Resultaten mättes systematiskt och utfallet blev enastående:

  • Genomsnittlig öppningsfrekvens: 37,86 %
  • Öppningsfrekvens på mobila enheter: 69,46 % (Apple 80,89 % vs. Android 13,03 %)
  • Provkörningsförfrågningar under kampanjen: 40