Kundcase Avis

1. Introduktion

1. Introduktion Max Lindholm Jag är verkligen nöjd med LianaMailer. Det är ett så enkelt och snabbt e-postmarknadsföringsverktyg. Och bäst av allt är att det är så användarvänligt. Max Lindholm Sales & Marketing Advisor, Avis

Avis Car Rental och dess dotterbolag driver en av världens mest kända biluthyrningsverksamhet med över 5000 kontor i fler än 165 länder. 

Avis har som målsättning att vara branschledande genom att erbjuda förstklassig service och bygga upp en ojämförligt lojal kundbas. Företaget ska även verka för ständig innovation och tillvarata nya idéer och möjligheter.

2. Utmaningar och mål

Ville Lehtoniemi Vi gör ständiga ansträngningar för att säkerställa säkra leveranser av meddelanden. Det kräver både ett aktivt arbete med informationssäkerhetsfrågor och kontinuerlig produktutveckling. Ville Lehtoniemi Account Director, Liana Technologies

Avis har en stor kundkrets som företaget ville kommunicera med via e-post. Målet var att bygga upp starka kundrelationer och hålla regelbunden kontakt med både befintliga och potentiella kunder. Det var också viktigt för Avis att kunna skicka ut nyhetsbrev utan att behöva lägga ner alltför mycket tid på att skriva dem. Man behövde därför ett användarvänligt verktyg för att kunna genomföra professionell e-postmarknadsföring, även med större leveranser.

3. Förverkligande

3. Förverkligande Max Lindholm LianaMailer har infriat våra förväntningar. Vi har kunnat göra allt vi avsåg att göra med verktyget. Max Lindholm Sales & Marketing Advisor, Avis

LianaMailer var precis det lättanvända verktyg företaget letade efter. Tack vare textredigeraren med dra-och-släpp-funktion är det enkelt att anpassa och ändra innehållet och strukturen i olika nyhetsbrev. Samtidigt bibehålls alltid den övergripande designen och layouten. Allt som krävs är att lägga till innehåll och trycka på ”skicka”.

Dessutom är det nu enklare att hantera prenumeranterna. För Avis del har mässor visat sig vara viktiga tillfällen för att utöka den befintliga prenumerantdatabasen. Efter deltagande i en mässa överförs nya kontakter direkt till LianaMailer via Excel-filer och används i kommande marknadsföringsaktiviteter.

4. Resultat

4. Resultat Ville Lehtoniemi E-postmarknadsföring är en effektiv metod för att hitta potentiella kunder. Det har också fördelen att avståndet mellan försäljning och marknadsföring minskar. Ville Lehtoniemi Account Director, Liana Technologies

Nu kan nyhetsbrev skrivas och skickas ut både snabbare och bekvämare än tidigare, vilket var precis vad Avis hoppades på. Med hjälp av LianaMailer har Avis nu möjlighet att nå sina målgrupper på ett effektivt sätt. Och viktigast av allt: nyhetsbreven har lett till en tillströmning av nya kunder.

  • E-postmarknadsföring har lett till en tillströmning av nya kunder
  • Att arbeta med ett användarvänligt verktyg sparar både tid och resurser.