Gå till huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till sidfotmenyn
E-postmarknadsföring, Marketing Automation, Mediebevakning

Addtech

Addtech är en svensk börsnoterad teknikhandelskoncern. Verksamheten består av drygt 130 självständiga bolag som säljer högteknologiska produkter och lösningar till kunder inom framför allt tillverkande industri och infrastruktur i ca 20 länder. Addtech skapar optimala förutsättningar för dotterbolagens lönsamhet och tillväxt.

Flera vertyg i samma plattform

2018 sökte Addtech efter en ny kommunikationsplattform för att förenkla användningen, förbättra marknadsföringen och få ut mer affärsnytta. Lösningen blev att hitta en plattform där flera av verktygen fanns samlade, var lätt att administrera och samtidigt erbjöd funktionalitet som utvecklade marknadsföringen.

Idag använder Addtech följande av Lianas verktyg:

  • LianaCMS™
  • LianaMailer™
  • LianaAutomation™
  • LianaMonitor™
"Liana har en komplett portfölj av lösningar för digital kommunikation och marknadsföring, där allt är i ett och samma användargränssnitt."
André Sandin
Service Manager, Digital Sales & Marketing, Addtech

Så nöjda att de vill erbjuda sina dotterbolag samma tjänster och service

Den kommersiella flexibiliteten att kunna erbjuda Addtech ett ramavtal för alla bolagen inom koncernen var uppskattat. Utifrån detta ramavtal så underlättas beslutsprocessen för de bolag som kan och vill gå över till Liana®Cloud, till ett framförhandlat pris. Tack vare Liana®Clouds kompletta digitala ekosystem samt skalbarheten i deras lösningar, gav det möjligheten för dotterbolagen att börja smått och öka successivt.

"Vi har ett nära samarbete med täta kontakter och får kontinuerligt både support och rådgivning."

André Sandin
Service Manager, Digital Sales & Marketing, Addtech

 

Viktigt med nära samarbete

Något Addtech uppskattar och värdesätter mycket hos Liana är det nära och goda samarbetet. De har varit särskilt nöjda med sin kontaktperson som ser deras behov och alltid är lätt att kontakta i alla situationer.

Fördelen med att ha sin egen kontaktperson är att de inte behöver berätta hela bakgrunden till kundrelationen varje gång utan kan snabbt få tips och råd för att förbättra kommunikationen.

Dela

Blev du inspirerad eller vill göra något liknande? Boka en personlig demo så hjälper vi dig.

Kontakta oss