Gå till huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till sidfotmenyn
E-postmarknadsföring, Webbplats

E-postmarknadsföring och webbplatslösningar för Colas Europe

Colas Group är en av världsledarna inom konstruktion och underhåll av transportinfrastrukturindustrin. Det finns i tre affärssegment: Road (företagets kärnverksamhet), Material och järnvägar. Gruppens huvudsakliga uppdrag är att agera för hållbar rörlighet genom att utforma, främja och bygga infrastrukturlösningar.

Liana Technologies rekommenderades till Colas Europe av Colas huvudkontor och deras positiva feedback uppmuntrade dem att använda Lianas e-postmarknadsföring och webblösningar. De var övertygade av det flexibla tillvägagångssättet redan från start och av den djupgående analysen av företagets nuvarande situation, vilket ledde till ett skräddarsytt förslag, anpassat till Colas Europes behov.

Samarbetet mellan Colas och Liana gick smidigt, där båda parter lyssnade och uppmärksammade  idéer; de analyserade även resultaten och försökte hitta lösningar tillsammans.

Vi är mer än bara en teknikleverantör. Att förstå Colas Europes projekt och behov är nyckeln till att leverera den bästa lösningen och den högsta servicenivån.
Jeremy Barry

Account Director, Liana Technologies

 

De huvudsakliga resultaten är att Colas nu har en plattform för att sammanfatta all viktig information om aktiviteterna i deras geografiska zon, bestående av 12 länder. De har nu även ett nyhetsbrev med en helt ny layout för att hålla både sina anställda och kunder informerade.

Ovärderliga verktyg för vår framtida innehållsstrategi.
Veronika Halajova

Head of Communications, Colas Europe 

 

I slutändan har arbetet med Lianas verktyg förenklat Colas Europes marknadsföringsinsatser mycket och gjort det möjligt för dem att övervaka sina handlingar och resultat:

  • Interna och externa nyhetsbrev har en öppningsfrekvens på över 60%.
  • Mycket positiv feedback gällande både nyhetsbrev och bloggen.

Colas tycker att Lianas verktyg är modernt, professionellt och enkelt att använda, men den största fördelen för dem är att de med några få klick vet vad som har öppnats, vad som har klickats och vad som har lästs.

Lysande. Från början kändes det som att vi inte bara är en slumpmässig kund som får råd om några bästsäljande produkter.
Veronika Halajova

Head of Communications, Colas Europe 

Dela

Vill du uppnå samma resultat? Boka en personlig demo av vår e-postmarknadsföringslösning.

Boka demo