Gå till huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till sidfotmenyn
Pressmeddelande

Djärv PR medförde stor mediekännedom för ett nystartat företag

Hälsostudio Lupaus är ett litet företag i Helsingfors som erbjuder sport, nutrition och hälsotjänster. Även om Lupaus huvudsakligen gör sin kommunikation och marknadsföring på egen hand, ville företaget använda extern hjälp för att göra PR. Företaget skickade sitt första pressmeddelande via Liana Technologies distributionstjänst för pressmeddelande.

I startfasen ville Lupaus använda PR för att nå potentiella kunder. I sitt första pressmeddelande valde Lupaus ett ämne som företaget noggrant hade studerat. I stället för det traditionella meddelandet ”Vi har öppnat upp dörrarna” skapa Lupaus ett pressmeddelande skrivet i en expertartikel. Texten behandlade hälsa och välbefinnande genom forskning och personliga upplevelser.

Intressant ämne topic får medieuppmärksamhet

Det intressanta ämnet i pressmeddelandet fångades snabbt upp av media och allmänheten. Riina Laaksonen, VD för wellnessstudio Lupaus, säger att synlighet i media även har varit till nytta för att skaffa företagskunder.

Inspirerad av Lianas kontaktperson bestämde sig Lupaus även för att anordna ett pressevenemang för sin verksamhet. Bred information gav företaget synlighet i hälsotidningar, på webben och även ett omnämnande i en hälsoblogg. Antalet webbplatsbesökare ökade betydligt.

Samarbete för bästa möjliga resultat

Lupaus har mycket nöjda med resultatet av deras första pressmeddelande. Företaget anser att informationens framgång främst berodde på det nära samarbetet med Lianas kundtjänst.

Lupaus VD Riina Laaksonen tycker att det var naturligt, enkelt och roligt att arbeta med Lianas kontaktperson. Lianas distributionstjänst för pressmeddelande som helhet var precis det Laaksonen förväntade sig och bästa möjliga resultat uppnåddes tillsammans.

”Vi gick igenom olika möjligheter och alternativ tillsammans och funderade över vad det skulle betyda för Lupaus. Kommunikationen var en konversation och inte befallande. Jag känner att jag och mina behov verkligen blev uppmärksammade”, sammanfattar Riina Laaksonen.

Dela

Vill du uppnå samma resultat? Boka en gratis 30-minuters konsultation där du fokuserar specifikt på ditt företags behov och utmaningar.

Boka 30 min demo