Gå till huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till sidfotmenyn
DET SENASTE INOM MARKNADSFÖRING OCH KOMMUNIKATION

Blogg

Här har vi samlat det senaste inom marknadsföring och kommunikation. Du kommer kunna ta del av kurser, information och tips som kan vara till hjälp i marknadsföringsarbetet.

Guide: Mallar automatiserade e-postflöden

Få inspiration av dessa nerladdningsbara marketing automationsmallar. Mallar för dina första automatiserade e-postflöden.

Allt du behöver veta om Apples integritetsskydd för e -post

Du har säkert hört talas om Apples nya funktion för e -postskydd. Många marknadsförare kanske undrar vad den nya funktionen innebär i praktiken och hur den kommer att förändra våra dagliga e-postmarknadsföringsuppgifter. Vi samlade alla de viktigaste detaljerna i uppdateringen till den här artikeln.

Inspelning: Praktisk användning med Marketing Automation (ENG)

Inspelat webbinarium: Hur du kommer igång med marketing automation (ENG)

Marketing automation – Så kommer du igång

Bristen på expertis eller know-how är vanligtvis den största utmaningen när det gäller att använda automatisering inledningsvis. I den här artikeln introducerar vi de grundläggande stegen för marknadsföringsautomatisering som får dig på rätt väg snabbt, och effektivt.

Marketing automation: B2C exempel (+PDF)

Marketing automation är en stor tillgång för marknadsföringsteam, eftersom det är en mångsidig teknik som gör det möjligt för marknadsförare att implementera riktade kampanjer. I den här artikeln kommer vi att fokusera på automationsexempel för B2C, och du hittar i slutet av din läsning en PDF-mall, med praktiska arbetsflödesexempel för både nybörjar- och avancerad nivå.

Effektiv eventkommunikation med Marketing Automation – 6 steg för att automatisera hybrida- och evenemang online [infographic]

Marketing automation hjälper till att rikta och schemalägga effektivare kommunikation. Automatiseringar gör det möjligt att schemalägga meddelanden i förväg och rikta dem till vissa målgrupper baserat på deras deltagande, beteende eller andra data. Detta gör att arrangören kan skapa automatiseringsflöden som gör arrangemangen enklare och effektivare. Genom att använda marketing automation ser arrangören till att all data används och syns för hela organisationen.

Hur engagerar du dina kunder med e-postmarknadsföring? – 8 Tips

Även 2021 anses e-postmarknadsföring vara ett av de mest kostnadseffektiva verktygen för digital marknadsföring. När det används till sin fulla potential kan det vara en extremt effektiv metod för att engagera långvariga kunder. Använd dessa tips i din e-postmarknadsföringsstrategi.

10 Marknadsföringstrender för 2021 [+Infographic]

År 2020 tog hela världen ett stort steg in i digitaliseringen vilket innebär att marknadsföringen och kommunikationen också måste förändras. I den här artikel listar vi 10 marknadsföringstrender för 2021

Marketing Automation & CRM – Största fördelarna och bästa metoderna

Kombinationen av marketing automation och CRM (Customer Relationship Management) för med sig många fördelar för marknadsföring- och säljteam. Vad är marketing automation och hur fördelar och utnyttjar man lösningarna tillsammans.