Gå till huvudinnehåll Gå till huvudmenyn Gå till sidfotmenyn
Två personer diskuterar leadgenerering
Lead generering på ett enkelt sätt

Omvårdnad av leads

Få potentiella kunders uppmärksamhet och vägled dem mot ett köpbeslut med marknadsföringsautomationsverktyget LianaAutomation. Samla information om kundernas intressen och utnyttja kunddata i automationskampanjer som uppmuntrar dem att köpa av dig.

En kundprofil inom marknadsföringsautomationsmjukvaran LianaAutomation, som är ett utmärkt verktyg för att generera och fostra potentiella kunder

Känn igen potentiella kunder

Leadgenerering med marketing automation börjar från att känna igen kunden – detta sker genom att erbjuda värdefullt och intressant innehåll i utbyte mot kontaktinformation. Efter att ha lämnat denna information sparas alla kundens handlingar och data i LianaAutomations kundprofil.

En tydlig bild av kunden och deras behov börjar bildas och du kan erbjuda dem mer och mer riktat och relevant innehåll.

Ett arbetsflöde för marknadsföringsautomatisering för generering av potentiella kunder

Vårda leads för kunskap om kunden

Med LianaAutomation kan du bygga automatiseringskedjor som styr ledningen mot ett köpbeslut med precis rätt typ av innehåll.

Lead nurturing är så mycket effektivare med automatisering: prenumerant på nyhetsbrev får ett välkomstbrev som innehåller ett specialerbjudande, en webbplatsbesökare får ett nyhetsbrev som innehåller mer information om ett ämne de var intresserade av på webbplatsen.

Med hjälp av Lianas leadsgenerering har mer än 40 % av våra nya kontakter flyttat direkt för att boka tid. Leads som är intresserade av ögonläkarens tjänster kommer till oss dagligen och vår tidskalender har fyllts väl.

Janne Järvenpää
Oftalmologispecialist, entreprenör / Silmäsairaala Pilke Oy
Lianas experter kan hjälpa dig med generering av potentiella kunder

Se till att generera potentiella kunder med våra experter

Implementera effektiva automatiseringskampanjer för leadsgenerering och -vård tillsammans med våra experter! Vi hjälper dig med att planera dina kampanjer, samt skapa dem, och ser till att du når dina mål med marketing automation.

Tjänsten omfattar även den kontinuerliga utvecklingen av dina kampanjer och regelbunden rapportering av resultaten.

Vi lockade nya spelare till golf med en landningssida. Genom att fylla i formuläret deltog du i utlottningen av nybörjarkursen. Liana hjälpte oss att designa automatiseringskedjorna för kampanjen. Öppningsgraden för det första automationsbrevet var 76 %. Vi har varit mycket nöjda med resultatet.

Marika Voss
Kommunikationsansvarig, Finska Golfförbundet

Dyk in i vår blogg för att få inspiration

Du kan hitta inspirerande och användbart innehåll för din e-postmarknadsföring på Lianas blogg. Vi lägger regelbundet upp nya artiklar, infografik, videor och guider på vår blogg.

Allt blogginnehåll

Lämna ett meddelande