Alla nyheter

GDPR och e-postmarknadsföring – de viktigaste förändringarna

 När GDPR träder i kraft ska företag kunna visa varför de behandlar personuppgifter och på vilken grund de kommunicerar med sina mottagare.

Vilken påverkan har den nya dataskyddsförordningen på din organisations e-postmarknadsföring? Hur har vi anpassat vårt LianaMailer-verktyg för att möta och överträffa de nya kraven för personuppgiftshantering? Läs mer feb 5, 2018

Grunderna i GDPR [+Checklista]: Bli bekant med EU:s nya dataskyddsförordning

 Företag som upprätthåller någon sorts personuppgiftsregister ska säkerställa och kunna bevisa att de faktiskt efterföljer kraven för integritetskydd och behandlar...

Detta andra inlägg i vår GDPR-serie ger dig grundläggande information och belyser några viktiga begrepp. Dessutom ger vi dig en omfattande GDPR-checklista som hjälper dig att bättre förbereda dig inför den kommande dataskyddsförordningen. Läs mer dec 19, 2017

Hur ska marknadsförare förbereda sig inför GDPR? Så här gör vi.

 Marknadsförare ska vara väl förberedda för att ta emot den första förfrågan om personuppgifter som kommer in.

GDPR som kommer att träda i kraft i maj 2018 vållar huvudbry för marknadsförare i Europa. Vi kommer att skriva ett flertal artiklar om hur marknadsförare bäst kan förbereda sig till de nya kraven. Läs mer dec 15, 2017

8 tips för lyckad e-postmarknadsföring under jultiden [infograf]

 Hjälp dina kunder genom att ge dem tips på skräddarsydda julklappar.

Det är bäst att börja förbereda sig inför julstöket väl i förväg. Kika in våra tips som ska hjälpa dig med din e-postmarknadsföring under den hektiska jultiden. Läs mer nov 1, 2017

Enkät: Fördelar med marketing automation

 Nästan 70 % av informanterna tyckte att det är mer effektivt att rikta sina marknadsföringsmeddelanden med hjälp av marketing automation.

Liana Technologies utförde en internationell enkät om marketing automation i maj 2017. Sammanlagt 421 globala specialister inom marknadsföring och kommunikation svarade frågorna. Läs mer sep 27, 2017

5 frågor och svar: Så här kommer du igång med marketing automation utan svett och tårar

 Ta marketing automation i bruk en avdelning åt gången istället för att revolutionera processerna i hela organisationen på en gång.

Att komma igång med marketing automation är ett långvarigt projekt som kräver mycket tid, pengar och energi – eller hur? Vi samlade in fem viktiga frågor om marketing automation och tips från experter. Läs mer jul 24, 2017

Hur man hittar opinionsbildare

 Genom att kontinuerligt bevaka nyheter om och kring sin bransch blir det enklare att hitta relevanta "influencers".

Det är möjligt att få insikt om viktiga opinionsbildare med hjälp av enstaka rapporter. Bästa resultat får man dock genom att dagligen samla in och kombinera data från olika källor, t.ex. online och sociala medier, pressmeddelanden och PR. Läs mer jun 5, 2017

Opinionsbildare, vilka är de och varför spelar de roll?

 51% av marknadsförare anser att influencer marketing har blivit mer effektivt för att nå ut till nya kunder än andra kanaler (R2Insights)

Opinionsbildare är människor eller organisationer som har en hög social status som göra att deras åsikter och rekommendationer väger in när folk tar beslut. Läs mer maj 25, 2017

8 tips för att personifiera dina email

 Personifierade ämnesrader kan öka öppningsfrekvensen upp till 41%.

Har du någonsin undrat hur du ska få dina nyhetsbrev att vara annorlunda och skilja sig ur mängden? Läs vidare för att få de 8 bästa tipsen för personifierade nyhetsbrev. Läs mer apr 27, 2017

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

 Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Ett bra nyhetsbrev är kort och koncist och har en tydlig målgrupp. Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring. Läs mer apr 24, 2017