Alla nyheter

5 frågor och svar: Så här kommer du igång med marketing automation utan svett och tårar

 Ta marketing automation i bruk en avdelning åt gången istället för att revolutionera processerna i hela organisationen på en gång.

Att komma igång med marketing automation är ett långvarigt projekt som kräver mycket tid, pengar och energi – eller hur? Vi samlade in fem viktiga frågor om marketing automation och tips från experter. Läs mer jul 24, 2017

Hur man hittar opinionsbildare

 Genom att kontinuerligt bevaka nyheter om och kring sin bransch blir det enklare att hitta relevanta "influencers".

Det är möjligt att få insikt om viktiga opinionsbildare med hjälp av enstaka rapporter. Bästa resultat får man dock genom att dagligen samla in och kombinera data från olika källor, t.ex. online och sociala medier, pressmeddelanden och PR. Läs mer jun 5, 2017

Opinionsbildare, vilka är de och varför spelar de roll?

 51% av marknadsförare anser att influencer marketing har blivit mer effektivt för att nå ut till nya kunder än andra kanaler (R2Insights)

Opinionsbildare är människor eller organisationer som har en hög social status som göra att deras åsikter och rekommendationer väger in när folk tar beslut. Läs mer maj 25, 2017

8 tips för att personifiera dina email

 Personifierade ämnesrader kan öka öppningsfrekvensen upp till 41%.

Har du någonsin undrat hur du ska få dina nyhetsbrev att vara annorlunda och skilja sig ur mängden? Läs vidare för att få de 8 bästa tipsen för personifierade nyhetsbrev. Läs mer apr 27, 2017

Infograf: Formeln för ett imponerande nyhetsbrev

 Lägg märke till hur du börjar nyhetsbrevet och vilken ton du använder. Se också till att brevet lätt kan snabbläsas.

Ett bra nyhetsbrev är kort och koncist och har en tydlig målgrupp. Se infografen för hur du skapar det bästa möjliga nyhetsbrevet och maximerar effektiviteten av din e-postmarknadsföring. Läs mer apr 24, 2017

Köpguide för mobilapplikationer

 26% av nedladdade applikationer används bara en gång för att tas bort. Det betyder att var fjärde användare använder bara nedladdade applikationer en gång.

Oavsett om syftet är marknadsföring, ökande av intäkter eller att engagera kunderna så kan en mobilapplikation ge dig en stark fördel både inom B2C och B2B. För att maximera värdet i att investera i en applikation så har vi skapat denna guide för köp av mobilapplikationer. Läs mer mar 27, 2017

Mobil utveckling nu och i framtiden

 När man talar om applikationer, börjar gränserna för dessa mellan olika enheter bli allt mer suddiga. Tjänster blir standardiserade oberoende av vilken enhet man...

På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar? Läs mer mar 21, 2017

Hur skapar man bra press releaser?

 Statistik är ett utmärkt sätt att lägga tyngd till företagets verksamhet. Att använda grafer, statistik och illustrationer är ett utmärkt sätt att liva upp ett annars...

Du märker snabbt när du har en välskriven press release framför dig. Den är redo att publicera som den är, korrekt, enkel att förstå om ett relevant ämne och med en tydlig poäng. En bra press release följer också ett specifikt mönster som bevisat är framgångsrikt. Läs mer feb 27, 2017

Hur gör jag för att få min press release publicerad?

 Vad som är relevant för dig är inte alltid relevant för läsarna, så skriv gärna från läsarnas perspektiv.

Tidningar, media, bloggare och frilansare tar emot flera hundra releaser dagligen, och det är svårt att skilja sig från mängden. Vi har åtta tips som ökar chanserna att få din press release publicerad. Läs mer feb 20, 2017

Hur du skapar en bra kundupplevelse online

 Företaget borde inte underskatta värdet på content som kunder skapar. Konsumenter är intresserade och tror på vad andra kunder säger och berättar om produkter och...

E-handel blir allt mer populärt och fler konsumenter går in på internet för att söka information om företag och produkter. Det finns tre nyckelpunkter som behövs tas i beaktning för att kunderna ska nappa på en erbjudande och bli nöjda online. Läs mer jan 24, 2017