Alla nyheter

Förstå värdet av dina marknadsföringsåtgärder - grunderna för ROI

 ROI, förkortning för return on investment, betyder bokstavligen hur mycket pengar ett företag får tillbaka från sina investeringar.

ROI är ett koncept som sakta med säkert blivit en naturlig del i det vardagliga arbetet för en marknadsförare. Men vad är egentligen ROI och hur räknar man ROI inom marknadsföring? Läs mer maj 1, 2019

10 tips för att skapa en contentkalender

 I innehållskalendern kan man dela in innehållsplanering och -skapande i mindre delar, vilket gör helheten lättare att uppfatta.

Hur skapar man intressant och aktuellt content från vecka till vecka och månad till månad? Den här frågan vållar ofta bekymmer för de som jobbar inom marknadsföring och kommunikation. Även om det fanns bra bloggare eller skickliga användare av sociala medier bland företagets personal, kan det med tiden börja kännas jobbigt att kontinuerligt skapa nytt content. Läs mer apr 22, 2019

Årets stora snackisar på Webbdagarna Stockholm 2019

 Webbdagarna är Sveriges ledande event om digitala affärer. Här har vi samlat det mest intressanta ämnena från evenemanget och dess föreläsningar.

Här om veckan gick Webbdagarna Stockholm av stapeln. Årets stora snackis var som väntat röstsökning, men även ämnen som AI och äganderätt var heta. Läs mer apr 1, 2019

Strategisk innehållsmarknadsföring - 5 steg dit

 Även om antalet engagerade i content marketing är stor, är det få som använder ett strategiskt tillvägagångssätt.

För de flesta B2B-företag är inte längre innehållsmarknadsföring något nytt. Men hur kommer man igång att bli en strategisk innehållsskapare? Läs mer apr 1, 2019

6 Anledningar varför mediebevakning är viktigt för ditt företag

 Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser.

Mediebevakning hjälper dig att hålla dig uppdaterad med de senaste trenderna utan att avsätta alltför mycket av dina resurser. Här listar vi 6 skäl till varför du bör börja med mediebevakning. Läs mer jan 22, 2019

Artificiell Intelligens (AI) – 101 för marknadsförare

 Få av oss har tid att gå genom mängder av data. Men en robot har.

Artificiell intelligens är exakt vad det låter som: Uppgifter som normalt utförs av en person utförs istället med teknik som simulerar mänsklig intelligens. Läs mer jan 7, 2019

AI hjälper dig att mäta din kommunikation och rikta ditt innehåll

 Vi på Liana Technologies har under en tid utvecklat AI-tekniken och våra första AI-baserade tjänster är nu redo att användas.

Vår nya Liana ™ PR Cloud-kommunikationsenhet innehåller en AI-funktion som tillexempel kan fastställa tonen av nyheter eller diskussioner enligt exempel den givit. Läs mer dec 28, 2018

6 tips på hur du driver trafik till din webbsida

 Betalda annonser är ett bra sätt att driva trafik till din webbsida men vi rekommenderar att du också lägger möda på sökmotoroptimering. Genom att sökmotoroptimera ser...

Det tar sin tid och ibland lite kreativitet att driva trafik till en webbsida. Kolla artikeln för konkreta tips. Läs mer aug 6, 2018

Sajtprojekt i 9 steg [med praktiska exempel]

 Speciellt när det är dags för en större makeover så ska man utöver företagets officiella strategi beakta de olika avdelningarnas egna strategier och behov.

Hur går man till väga när man vill göra om sin webbsida? Hur ser ett lyckat sajtprojekt ut? Två välgrundade frågor när man överväger att börja ett sajtprojekt. Läs mer aug 1, 2018

GDPR och e-postmarknadsföring – de viktigaste förändringarna

 När GDPR träder i kraft ska företag kunna visa varför de behandlar personuppgifter och på vilken grund de kommunicerar med sina mottagare.

Vilken påverkan har den nya dataskyddsförordningen på din organisations e-postmarknadsföring? Hur har vi anpassat vårt LianaMailer-verktyg för att möta och överträffa de nya kraven för personuppgiftshantering? Läs mer feb 5, 2018