Alla nyheter

Mobil utveckling nu och i framtiden

 När man talar om applikationer, börjar gränserna för dessa mellan olika enheter bli allt mer suddiga. Tjänster blir standardiserade oberoende av vilken enhet man...

På grund av den drastiskt ökande användningen av smartphones har tjänster till dessa enheter ökat ordentligt. De senaste fem åren har mobila enheter gått till att vara en självklarhet och det vanligaste sättet att gå online via. Så vilka koncept och faktorer väger in i framtiden för mobila tjänster, och varför är dem relevanta för marknadsavdelningar? Läs mer mar 21, 2017

Hur skapar man bra press releaser?

 Statistik är ett utmärkt sätt att lägga tyngd till företagets verksamhet. Att använda grafer, statistik och illustrationer är ett utmärkt sätt att liva upp ett annars...

Du märker snabbt när du har en välskriven press release framför dig. Den är redo att publicera som den är, korrekt, enkel att förstå om ett relevant ämne och med en tydlig poäng. En bra press release följer också ett specifikt mönster som bevisat är framgångsrikt. Läs mer feb 27, 2017

Hur gör jag för att få min press release publicerad?

 Vad som är relevant för dig är inte alltid relevant för läsarna, så skriv gärna från läsarnas perspektiv.

Tidningar, media, bloggare och frilansare tar emot flera hundra releaser dagligen, och det är svårt att skilja sig från mängden. Vi har åtta tips som ökar chanserna att få din press release publicerad. Läs mer feb 20, 2017

Hur du skapar en bra kundupplevelse online

 Företaget borde inte underskatta värdet på content som kunder skapar. Konsumenter är intresserade och tror på vad andra kunder säger och berättar om produkter och...

E-handel blir allt mer populärt och fler konsumenter går in på internet för att söka information om företag och produkter. Det finns tre nyckelpunkter som behövs tas i beaktning för att kunderna ska nappa på en erbjudande och bli nöjda online. Läs mer jan 24, 2017

Hur börjar man med Google Analytics?

 Google Analytics kan hjälpa dig lära känna dina besökare bättre, att spendera tid och resurser rätt, samt få din verksamhet och sida att växa. Så lär dig Google...

Om du inte har börjat använda Google Analytics till din fördel ännu så är det dags att börja. I många företag finns det dolda tillfällen som kan fångas, och dessa kan Google Analytics hjälpa dig att hitta. Det kommer hjälpa dig att hitta viktig information som kan hjälpa dig ta viktiga beslut om företagets marknadsföring och fungera som underlag till beslut. I den här artikeln hjälper vi dig med grunderna för detta. Läs mer jan 23, 2017

Den ultimata checklistan för digital marknadsföring

 För att göra din digitala marknadsföring mer systematisk, så har vi gjort en checklista för vilka verktyg som digitala marknadsförare bör använda sig av idag.

Från ena sidan är den konstanta utvecklingen och framväxten av olika verktyg en riktigt bra chans att kunna öka sitt företags tillväxt. Från andra sidan kan det samtidigt vara svårt att välja vad man ska använda i den digitala djungeln, och det är lätt att man använder sig utav fel verktyg och går miste om goda resultat. Läs mer jan 20, 2017

Remarketing i ett nötskal: håll kunderna nära

 Remarketing handlar om att driva en kund som redan är engagerad i företagets produkter till att köpa och sedan ”hålla dem nära” efter köp.

Man kan påstå att remarketing är den enklaste formen av marknadsföring. Remarketing handlar om att driva en kund som redan är engagerad i företagets produkter till att köpa och sedan ”hålla dem nära” efter köp. Läs mer dec 23, 2016

Se till att din business rullar på medan du är ledig: tips inför julen

 Under jultiden har man mer tid på sig att surfa på nätet och t.ex. tänka på vad man ska göra med presentkort som man fått i julklapp.

För de flesta företag på B2C-marknaden är julen den bästa tidsperioden för försäljning. Genom att planera i förväg och tidsinställa content får man slappna av under julen. I den här artikeln ger vi 5 tips om effektiv marknadsföring och kommunikation under jultiden. Läs mer dec 19, 2016

Saker att göra och inte göra inom säsongsbaserad e-postmarknadsföring

 Eftersom dina kunder får e-mail från andra företag, familj, kolleger m.m. så är det viktigt att se till att just dina nyhetsbrev är relevanta och sticker ut i mängden.

Se till att du får bästa resultat med dina utskick under jultiden. Det är speciellt viktigt att ta vara på högtider och storhelger då folk handlar mer än vanligt. Läs vår lista av vad man ska göra och inte göra inom e-postmarknadsföring för att nå bästa resultat och inte göra effektlösa utskick under jultiden. Läs mer nov 24, 2016

Målgrupper inom e-postmarknadsföring – vilka grupper ska man ägna mer tid åt?

 Med rätt e-postmarknadsföring kan du skapa personligare kommunikation mot kunden och sedan se hur detta påverkar kunderna i de efterföljande rapporterna.

I slutet av året ligger man helt rätt i tiden för att reflektera över året som gått och börja planera nästa års marknadsföring. Det gäller att kartlägga både det som man gör varje år och komma på nya metoder för att nå ut till sina kunder. Nyhetsbrev är redan en form av kommunikation som många företag använder, men tas det hänsyn till olika målgrupper när dessa skickas ut? Läs mer nov 23, 2016