Alla nyheter

Marketing automation i praktiken: Drip-kampanjer - steg för steg mot ett mål

 Noggrann inriktning och kartläggning av kundbeteendet är typiskt för alla drip-kampanjer. Ju bättre de olika stegen kartläggs, desto bättre resultat når man.

Med hjälp av drip-kampanjer kan man påverka kundbeteendet under en längre tidsperiod. Artikeln erbjuder konkreta exempel på hur man kan använda automatiserade meddelanden i kundkommunikationen. Läs mer maj 3, 2016

Varför du misslyckas med inköp av nya mjukvaror till marknadsavdelningen

 Självklart vill man vara kunnig och helt med när det gäller digitaliseringen. Något annat hade varit konstigt. Att vara emot digitaliseringen är vid det här laget...

Det kan vara svårt för någon utan djup digital kunskap att köpa mjukvaror. Ofta möts man av försäljning när man egentligen behöver vägledning och råd. Att köpa fel är lätt. Att köpa rätt är svårt. Läs mer mar 15, 2016

Att köpa marknadsföringsmjukvaror - fällan i ökendjungeln

 E-postmarknadsföring är en djungel där det är svårt att se skillnad på en ”bulk mailer” och en leverantör som har landningssidor, support, bra UX-design och...

Hur ska man göra när man söker efter information om hjälpmedel för marknadsföringen. Vissa klagar på att det finns för mycket information där ute tills de själva behöver något. Hur ska man göra för att hitta rätt? Läs mer mar 15, 2016

Marketing Automation inom e-handel: 10 praktiska exempel

 Att utöka e-postlistan är väsentligt för att kunna marknadsföra din onlineshop effektivt. Listan kan byggas med små incentiv och förmåner för den inre cirkeln av...

Automatiserade meddelanden fungerar särskilt bra om man vill bedriva merförsäljning eller göra inbördes försäljning, men erbjuder även många andra möjligheter. Vi gjorde en förteckning över 10 praktiska exempel om hur man drar fördel av Marketing Automation i en web shop. Läs mer feb 10, 2016

Marknadsförare i en värld av flerkanalig kommunikation

 Data är inte ett monster utan en marknadsförares bästa vän. Med hjälp av data går det att investera i bättre fungerande kanaler medan man kan rensa bort dem som inte är...

Vi lever i en värld av flerkanalig marknadsföring där ett brett utbud av innehåll förbrukas och produceras, samtidigt och på olika kanaler. Detta resulterar i det är svårare för marknadsföraren att göra sin röst hörd och dra till sig läsarens uppmärksamhet. Läs mer feb 2, 2016

31 + 31 sätt att bygga en e-postlista

 Visa bilder Det lönar sig att bygga en e-postlista genom flera olika kontaktpunkter. Möjligheten att registrera sig för ett nyhetsbrev kan ske på olika sätt och på olika kanaler.

E-postmarknadsföring håller ihärdigt fast vid förstaplatsen som den mest effektiva kanalen inom digital marknadsföring – därför betalar det sig att utveckla det ytterligare. I den här artikeln täcker vi de grundläggande frågorna om e-postmarknadsföring: hur du bygger en e-postlista och får ut mesta möjliga av den. Läs mer jan 20, 2016

10 (+1) budord för PR

 Låt media hitta dig genom att erbjuda dig att tala vid evenemang inom ditt område och aktivt delta i dem.

PR innebär inte längre att man enbart skickar enskilda pressmeddelanden till en större grupp av mediarepresentatanter. Det bör istället ses som att man hanterar mediarelationer från en allmän synpunkt. Kvalitet över kvantitet och långsiktiga, konfidentiella och inflytelserika förhållanden framför ensidig information. Läs mer jan 4, 2016

Årsrapporter är online

 Visa bilden En årsrapport som publiceras online är en ny kanal för att distribuera rapporten. En mobilt optimerad rapport online garanterar att den övergripande layouten ser snygg...

För många företag är årsrapporten den viktigaste publikationen under året. Den läses av intressegrupper, såsom investerare, aktieägare och representanter för media liksom andra viktiga intressenter. Jämsides den traditionella tryckta versionen, har företag börjat inse vikten av en allsidig och interaktiv onlineversion av årsrapporten. Läs mer dec 14, 2015